Napelem pályázatok

TÁJÉKOZTATÓ A VIDÉKI OTTHONFELÚJÍTÁSI PROGRAM KERETÉBEN NYÚJTHATÓ OTTHONFELÚJÍTÁSI TÁMOGATÁS IGÉNYBEVÉTELÉHEZ
VIDÉKI OTTHONFELÚJÍTÁSI PROGRAM 2025
Vissza nem térítendő lakáscélú állami támogatásként otthonfelújítási támogatás vehető igénybe
2025. január 1-jétől 2026. június 30-ig
Ha nem akar lemaradni, küldje el e-mailben a regisztrációs igényét a Regisztrációs űrlap kitöltésével az ertekesites@napvelem.hu címre és a feltételek pontos kiírásakor felvesszük Önnel a kapcsolatot!
Fontos! A regisztráció nem jelent szerződési kötelezettséget és díjmentes!
Ki igényelheti a támogatást?
A támogatást a legalább egy gyermeket váró vagy nevelő személy igényelheti, vagy az azonos lakóhellyel
rendelkező házastársak vagy élettársak közösen, együttes igénylőként igényelhetik.
– nagykorú, cselekvőképes természetes személy, aki magyar állampolgár vagy a magyar állampolgárságról szóló
törvény alapján magyar állampolgárnak tekintendő,
– nagykorú, cselekvőképes természetes személy, aki a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek
beutazásáról és tartózkodásáról szóló törvény hatálya alá tartozó, a szabad mozgás és a három hónapot meghaladó
tartózkodás jogát Magyarország területén gyakorolja.
Milyen ingatlanra igényelhető a támogatás?
Az ingatlan-nyilvántartásban lakás vagy lakóház fő rendeltetés szerinti jelleggel nyilvántartott ingatlanok, valamint
tanya, vagy birtokközpont jogi jelleggel nyilvántartott ingatlan lakáscélú épületeinek felújítására igényelhető a
támogatás.
Igénylés alapvető feltételei:
Az igénylő/együttes igénylők saját, vér szerinti vagy örökbefogadott gyermeket neveljenek háztartásukban és
valamennyien a felújítással érintett lakásban rendelkezzenek lakóhellyel, amelyben az igénylő vagy igénylők,
valamint velük együtt élő gyermekeik, illetve az igénylő(k) szülője, szülői együttes tulajdoni hányada érje el legalább
az 50%-ot. Lakóhelynek a lakcímet igazoló hatósági igazolványon lakóhelyként feltüntetett cím fogadható el, a
tartózkodási hely címén lévő lakás felújítására a támogatás nem vehető igénybe.
A fenti – lakóhelyre vonatkozó – kitétel alól kivételt képez a magzat.
Az igénylés további feltételei:
• Az igénylő vagy együttes igénylés esetén legalább az egyikük rendelkezzen egy év társadalombiztosítási
jogviszonnyal.
• Az igénylőnek, együttes igénylés esetén a házastársnak vagy az élettársnak az állami adóhatóságnál nincs
vagy csak 5000 Ft-ot meg nem haladó nyilvántartott köztartozása lehet.
• A Rendeletben meghatározott építési tevékenységekre vonatkozóan a kivitelezést végző vállalkozóval 2025.
január 1-je után megkötött szerződéssel kell rendelkeznie az igénylőnek.
• Az igénylővel vagy házastársával/élettársával a felújítási munkák elvégzésére szerződött vállalkozó nem
lehet sem az igénylőnek, együttes igénylés esetén pedig sem a házastársának vagy élettársának közeli
hozzátartozója, illetve sem ők, sem a közeli hozzátartozóik nem rendelkezhetnek tulajdoni részesedéssel vagy nem
tölthetnek be tisztséget ezen vállalkozásban.
• A felújítási munkákat 2025. január 1-je után kiállított és teljesített számlák másolatával kell igazolni. A
számlák vagy az igénylő, vagy együttes igénylés esetén házastársa/élettársa nevére és a felújított lakás címére kell,
hogy szóljanak.
• Olyan számla nem fogadható el a felújítási tevékenységek vállalkozási díját, illetve a felhasznált
anyagköltségét illetően, amelyeket az igénylő a felújítással érintett lakás vonatkozásában a Falusi CSOK vagy az
„Otthonfelújítási Program Lakossági energiahatékonysági beruházások megvalósításához” felhívás kapcsán már
elszámolt vagy elszámolni kíván.
• Átutalással teljesítendő számlák esetén igazolni kell a számla kiegyenlítését a banki átutalást igazoló
dokumentum vagy a fizetési számlakivonat (bankkivonat) másolatával, amelyen egyértelműen beazonosíthatók az
egyes kiegyenlített számlák tételei.
Milyen felújítással kapcsolatos tevékenységekre igényelhető a támogatás?
• fűtési rendszer kialakítása, korszerűsítése vagy elemeinek cseréje, ideértve a megújuló energiaforrások
alkalmazását is;
• napkollektor, napelemes rendszer telepítése, illetve annak vagy részeinek cseréje, bővítése;
Mekkora az igényelhető támogatás összege?
A támogatás összege a lakás felújítására fordított költségeknek legfeljebb az 50%-a lehet, amely azonban nem lehet
több 3.000.000,- Ft-nál. Amennyiben az igénylő korábban az 518/2020. (XI. 25.) Korm. rendelet szerinti
otthonfelújítási támogatást igénybe vette, legfeljebb a támogatás 3.000.000,- Ft-os maximális összege és a korábban
ténylegesen igénybe vett támogatási összeg különbözetére lehet jogosult. Fontos szabály, hogy a Kincstár által
kiutalt támogatás összegében a vállalkozási díj és az anyagköltség 50-50%-ban oszlik meg. Tehát a benyújtott
kérelemhez csatolt számlák között feltétlenül kell lennie minimum 25-25 % vállalkozási díjat és anyagköltséget
tartalmazó számlának.
Példák:
1. Felújítás teljes költsége: 6.000.000,- Ft
Anyagköltség: 4.500.000,- Ft
Munkadíj: 1.500.000,- Ft
Kifizethető támogatás: 3.000.000,- Ft
Tekintettel arra, hogy a támogatás összegében az anyagköltség és a munkadíj arányának 50-50 %-nak kell lennie, ami
1.500.000 – 1.500.000 Ft-tal teljesül, jár a maximális összeg
2. Felújítás teljes költsége: 5.000.000,- Ft
Anyagköltség: 4.000.000,- Ft
Munkadíj: 1.000.000,- Ft
Kifizethető támogatás: 2.000.000,- Ft
A maximális támogatási összeg 2.500.000,- Ft lenne, de mivel a munkadíj csak 1.000.000,- Ft-ot tesz ki, az 50-50 %-os
szabály akkor érvényesül, ha az anyagköltségből is csak 1.000.000,- Ft-ot veszünk figyelembe, így a kifizethető
támogatás 2.000.000,- Ft.
3. Felújítás teljes költsége: 1.000.000,- Ft
Anyagköltség: 1.000.000,- Ft
Munkadíj: 0,- Ft
Kifizethető támogatás: 0,- Ft
A kifizethető támogatás 500.000,- Ft lenne, ha legalább 250.000,- Ft összegű munkadíjról szóló számla is benyújtásra
került volna. Tekintettel arra, hogy ebben az esetben az egyik költség a lehetséges támogatási összeg 50 %-a alatt
van, az 50-50 %-os szabály semmiképpen nem érvényesülhet, így támogatás nem fizethető ki.
A támogatást kizárólag a jogszabályban felsorolt kivitelezési, építési munkák végrehajtását és az utolsó számlák
kiegyenlítését követően 60 napos határidőn belül lehet igényelni.
További információ
A pályázati kiírásban szereplő települések listája: Településlista
Magyar Államkincstár tájékozató dokumentuma: Pályázati felhívás




Hamarosan indul a Napenergia Plusz 2024 pályázat
Napenergia Plusz 2024 pályázat
Ha nem akar lemaradni, küldje el e-mailben a regisztrációs igényét a Regisztrációs űrlap kitöltésével az ertekesites@napvelem.hu címre és a feltételek pontos kiírásakor felvesszük Önnel a kapcsolatot!
Fontos! A regisztráció nem jelent szerződési kötelezettséget és díjmentes!
Mit tudunk eddig?
- 2024. január 15-én elindul
- 20 ezer háztartást érinthet
- összesen 75,8 milliárd Ft támogatásra lehet számítani
- 66% -os állami támogatás és 34%-os önerő szükséges
- a támogatás vissza nem térítendő
- bruttó (pénzügyi alapú) elszámolási rendszerben fog működni
- a vételezés a mindenkori árazás alapján fog történni
- minden betáplált energia után 5 Ft/kW-t számítanak
- azoknak szól, akiknek még nincs beadott csatlakozási igényük, tehát nem megkezdett projekt
esetén - csakis családi felhasználásra (azaz gazdasági társaság vagy vállalkozás nem lehet bejegyezve az
adott címen) - energiatárolókkal (így a megtérülési idő a támogatás mellett csökkenthető)
- minimum 4, maxium 5 kW teljesítményű inverter és minimum 7,5, maximum 10 kW tárolókapacitás is támogatott lesz
- február 4-től vállalkozásokra is kiterjesztésre kerül.


Napenergia Plusz Program – 2024
Tárolóval kiegészített lakossági háztartási méretű kiserőművek telepítésének támogatása
Pályázati felhívás összefoglaló
Pályázati regisztráció várható időpontja: 2024.01.15 beadása folyamatosan a keret kimerüléséig
Támogatás intenzitása: Vissza nem térítendő támogatás 66%, maximum 5.000.0000 Ft
Önerő szükséges: 34%, hozzávetőleg 2.000.000 Ft
Kivitelezés megvalósítása: Támogatói Okirat hatálybalépését követő 24 hónap
Fenntartási időszak: A záró elszámolás napjától számított 3 év
- Jogosultsági feltételek:
Azon MAGÁNSZEMÉLY pályázhat, aki:
– nagykorú, cselekvőképes, vagy gondnoki nyilatkozattal cselekvőképességet kizáró vagy korlátozó
gondnokság alá helyezett természetes személy (magánszemély)
– magyar adóazonosító jellel rendelkezik;
– az ingatlan tulajdonosa, résztulajdonosa, haszonélvezője (özvegyi jog is), illetve lízingelt ingatlan
tulajdonosa is lehet amennyiben, nem egy európai uniós jogi értelemben vett vállalkozással megkötött
hatályban lévő lakáscélú lízingszerződéssel rendelkezik.
– a beruházás helyszínével megegyező magyarországi állandó lakóhellyel (kivéve: települési szintű lakcím)
rendelkezik;
– állandó lakhatási célú ingatlan. Amennyiben a tulajdoni lapon nem lakóépület feltüntetés szerepel (pl.
kivett hétvégi ház), abban az esetben a lakóingatlan lakhatási célú funkcióját bizonyító erejű
dokumentummal (pl.: jegyzői-, vagy építési hatósági igazolás) szükséges alátámasztani.
– családi ház
– használati megállapodással rendelkező, osztatlan közös tulajdonban lévő lakóházán (ikerház, sorház)
elkülöníthető, jogilag és energetikai szempontból önálló egységet képező épületén/épületrészén; o
legfeljebb 6 lakásos társasházi, illetve szövetkezeti ingatlanok részét képező épületrészen/lakásán
végrehajtott beruházás kivitelezésére nyújtható be támogatási kérelem
– Egy magánszemély csak egy pályázatot nyújthat be.
– Ugyanazon lakóingatlan esetén csak egy támogatási kérelem nyújtható be.
– A pályázónak vagy meghatalmazottjának ügyfélkapus regisztrációval kell rendelkeznie (KAÜ beléptetés)
NEM jogosult támogatási kérelmet benyújtani:
– Lejárt esedékességű, 60 napot meghaladó adó- vagy adók módjára behajtható köztartozása áll fenn, kivéve,
ha az adóhatóság számára fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett, illetve akinek az Európai
Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása van;
– amennyiben a lakóingatlan vállalkozás (egyéni vállalkozás, egyéni cég, közkereseti társaság, betéti társaság,
kft., zrt. stb.) székhelye, telephelye, fióktelepe;
– amennyiben a lakóingatlan tulajdonosai között vállalkozás (egyéni vállalkozás, egyéni cég, közkereseti
társaság, betéti társaság, kft., zrt. stb.) is van.
FIGYELEM!
A pályázat elbírálása a támogatási kérelmek beküldésének idősorrendjében kerülnek elbírálásra! A szolgáltatói igénybejelentésnek legkésőbb az előregisztrációt követően, de a támogatói igény benyújtása előtt meg kell történnie.
Elszámolható költségek:
I. Előkészítés, pályázati adminisztráció, tervezés, engedélyezés költsége maximum a teljes projekt
költségének 20%-a.
Mérőhely szabványosításra és hálózatbővítésre összesen bruttó 600.000 Ft számolható el és maximum 3×20 Amperig kérhető a fázisbővítés.
– áramszolgáltatói ügyintézés;
– villamos tervek, csatlakozási tervek (CST) elkészítése;
– mérési tervek elkészítése;
– IT kommunikáció kialakítása a szabályzóközponttal, CEP szerinti új szereplőkkel
– mérőhely szabványosítása;
– pályázati adminisztráció
II. Eszköz- és anyagköltség: maximum a projekt teljes költségének 70%-a
– napelem – inverter – tároló; – segédanyagok;
– szerelési eszközök
– tűzvédelem
– tartók, védelmek
– informatikai segédeszközök
– projekttábla
III. Munkadíj: maximum a teljes projekt költségének 30%-a
– telepítés
Kötelező vállalások a pályázó részéről:
– Beruházás önerejének biztosítása (pályázó)
– Rendszer üzembe helyezése: (igénybejelentés megtétele, csatlakozási engedély megszerzése, szolgáltatóval
új szerződés aláírása- NapVelem Hungary intézi)
Támogatható tevékenységek köre:
Napelem telepítése minimum 4, maximum 5 kW teljesítményű inverterrel, minimum 7,5, maximum 10 kWh
kapacitású tárolóval. A napelem panelek teljesítménye az inverter teljesítményének maximum 120%-a lehet, azaz
6kW napelempanel szerelhető fel.
Egyéb feltételek:
– kizárólag új beruházás támogatható, meglévő rendszer bővítése és/vagy átalakítása és/vagy cseréje nem
támogatható;
– a sikeres előregisztrációt követően a beruházást a pályázó saját felelősségére kezdheti meg.
– Az előregisztrációs kérelem jóváhagyása előtt megkezdett beruházás nem támogatható;
– saját kivitelezés nem támogatható
Projekt megvalósításának határideje:
– A Támogatói Okirat hatályba lépését követő 24 hónap.
– Az elszámolhatóság feltétele a szolgáltatóval az új szerződés aláírása, valamint a szolgáltató általi mérőcsere,
a mérő paraméterezésének elvégzése.
1. lépés
A Pályázói előregisztráció benyújtásának módja és határideje és dokumentumai
A pályázat a Támogató által létrehozott pályázati felületen https://napenergiaplusz.nffku.hu nyújtható be a
támogatási keret kimerüléséig!
Az előregisztrációs kérelem benyújtásához csatolandó mellékletek listája:
– Hiteles teljes tulajdoni lap másolata;
– Amennyiben a pályázó tulajdonjoggal rendelkezik:
– amennyiben a Pályázó nem 1/1 arányú tulajdonosa a lakóingatlannak, valamennyi tulajdonostárs
hozzájáruló nyilatkozata;
– amennyiben a lakóingatlan haszonélvezeti joggal terhelt, a haszonélvezeti joggal bíró személy(ek)
hozzájáruló nyilatkozata(i);
– Amennyiben a pályázó haszonélvezeti joggal rendelkezik:
– a lakóingatlanban tulajdonjoggal bíró valamennyi tulajdonostárs hozzájáruló nyilatkozata;
– amennyiben a lakóingatlanon több személy is haszonélvezeti joggal bír, a Pályázó mellett valamennyi
haszonélvezeti joggal bíró személy hozzájáruló nyilatkozata;
– Amennyiben a pályázó lízingszerződéssel rendelkezik:
– lízingszerződés;
– lízingbe adó hozzájáruló nyilatkozata;
– Amennyiben az előregisztrációs kérelem, illetve ezt követően a támogatási kérelem meghatalmazott útján
kerül benyújtásra,
– meghatalmazás;
– Amennyiben a pályázó cselekvőképességet kizáró vagy korlátozó gondnokság alá helyezett nagykorú
magánszemély, a gondnoki nyilatkozat;
– a pályázó személyi okmányai
személyi igazolvány, magyarországi állandó lakcímet igazoló lakcímkártya, magyarországi adóazonosító jelet
tartalmazó adóigazolvány, vagy az adóhatóság által kiállított igazolás
– az előregisztrációs kérelem benyújtását megelőző legutolsó elszámolási időszakra vonatkozó
villamosenergia-számla;
– minden olyan dokumentum, amely az előregisztrációs kérelem megítélése szempontjából releváns.
Az előregisztráció beküldését követően 15 munkanapon belül dönt. A hiánypótlásról, tisztázó kérdésről, a
döntésről a pályázati felületen értesíti a pályázót!
Elfogadott regisztráció esetén 3 regisztrált kivitelező közül választhat a pályázó. Ezt követően a támogatási
igénylés adható be a pályázati felületen a rendelkezésre álló keret kimerüléséig. Minden beadott igény
egyedi azonosítót kap.
2. lépés a Támogatási kérelem benyújtása
– Lakóingatlanonként hrsz. alapján, osztatlan közös tulajdon esetén vagy ügyvéd által ellenjegyzett
magánokiratba foglalt használati megállapodás alapján, vagy közjegyzői okiratba foglalt forma alapján)
– Csatolandó mellékletek listája:
– köztartozásmentes adózói minőségről szóló igazolás, amennyiben a pályázó nem szerepel a
köztartozásmentes adózói adatbázisban;
– megkötött vállalkozási szerződés költségvetéssel, amely szerződés a Támogatói okirat kibocsátásával válik
hatályossá
– a vállalkozási szerződést a sikeres regisztrációval rendelkező kivitelező csatolja fel;
– HMKE létesítésére irányuló csatlakozási kérelem benyújtásának igazolása;
– amennyiben a tervezett beruházás bejelentés vagy engedélyköteles (pl. örökségvédelmi engedély), ezen
dokumentumok;
– minden olyan dokumentum, amely a támogatás megítélése, folyósítása szempontjából releváns.
A beküldését követően 15 munkanapon belül dönt. A hiánypótlásról, tisztázó kérdésről, a döntésről a
pályázati felületen értesíti a pályázót!




Lakossági napelemes rendszerek állami támogatása (hatályon kívül)
100% napelemes pályázat
RRF- 6.2.1 „Lakossági napelemes rendszerek támogatása és fűtési rendszerek elektrifikálása napelemes rendszerekkel kombinálva” című pályázatról lakossági pályázók részére
A pályázat keretében kizárólag az alábbi két különböző műszaki tartalom egyikére igényelhető támogatás:
(1) Tetőszerkezetre helyezett, saját fogyasztás fedezését célzó napelemes rendszer létesítése,
Kérdése van? Írjon nekünk!
Cím
2142 Nagytarcsa, Déri Miksa u. 4.
Telefonszám
06 (21) 388-9000
info@napvelem.hu